L’Oréal, Weisz, Beaton, Elizabeta II.

9.02.2012 ob 13:36

Samo pripis Irenini notici o absurdnem fotošopiranju Rachel Weisz v reklami za kremo XXX, ki jo izdeluje L’Oréal (grešnika se pove, greha pa ne): ASA – Advertising Standards Authority, Urad za oglaševalske standarde – tokrat ni prepovedal samo same reklame, ampak je “največjemu kozmetičnemu podjetju na svetu” izrecno prepovedal “uporabo postprodukcijskih tehnik za zavajojoče predstavljanje tega, kaj naj bi bi bilo mogoče doseči z uporabo oglaševanega izdelka”. V zadnjem letu dni je ASA sicer prepovedal tri L’Oréalove reklame, vendar brez podobne morale na koncu razsodb; v Britaniji naj bi bilo oglaševanje “legalno, spodobno, pošteno in resnicoljubno”. Poslanka Jo Swinson je v svoji vojni proti  L’Oréalu tako dosegla še eno zmago: zaradi njenih pritožb je ASA prepovedal že dve drugi L’Oréalovi reklami, – prvo z Julio Roberts in drugo s Christy Turlington, prva reklama, ki so jo prepovedali, pa je bila, leta 2007, tista za XXXX s Penelope Cruz – čeprav je očitno res, da se L’Oréal za ASA zmeni “približno tako, kot se pes za ulično svetilko”, kot so opozorili v Private Eye. “Uporaba postprodukcijskih tehnik za zavajojoče predstavljanje” izdelka seveda ni nič novega; to, kako se je stvarem streglo včasih, dokazuje razstava Queen Elizabeth II by Cecil Beaton, ki so jo včeraj odprli v Viktoriji in Albertu: vsaka fotografija nekdanje princese Elizabeth in in sedanje kraljice Elizabete II., ki jo je posnel “romantični rojalist” Beaton, je retuširana, popravljena, dodelana (fotošop je očitno samo nadaljevanje te vojne z drugimi sredstvi). Beatonu je bilo, nenazadnje verjetno tudi zato, ker se je izpilil v teatru in Hollywoodu, popolnoma jasno, da gre tudi pri fotografiranju članov britanske kraljevske družine, še posebej pa kraljice, za oglaševanje, za dosego cilja, torej prodajo “izdelka”, zaradi česar se je lahko zatekel k čisto vsaki – takrat dostopni in posvečeni – “postprodukcijski tehniki”; to, kako zavajajoče je to bilo za “uporabo” izdelka, pa je seveda zgolj vprašanje perspektive, zgodovinske ali ne. (Samo mimogrede in čisto nepovezano: Gotye? S 97. mesta na 36., s 36. na 21., z 21. na 7. in s 7. na 3.  Zakaj? Zakaj? Zakaj?)

  • Share/Bookmark
 

1 komentar na “L’Oréal, Weisz, Beaton, Elizabeta II.”

  1. irena irena pravi:

    omg, podpišem spraševanje zakaj, zakaj, zakaj pri Gotye! Edino, kar je dobrega prišlo iz tega videa, je Kimbra. Vsakič, ko vidim začetek videa (ki ga tako ali tako vrtijo nonstop) pa se zgrozim ob pogledu na tiste grozljive noge. Stopala. Nohte. Ew.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !