Na radiu
24.06.2008 ob 12:28Informativna oddaja Today na Radio 4, BBC-jem četrtem radijskem programu, je “nacionalna institucija, za katero res lahko velja Katulova odi et amo“, kot je pojasnila radijska kritičarka Daily Telegrapha Gillian Reynolds. Today, ki ga torej ljubimo in sovražimo, nas vsak dan posluša šest milijonov poslušalcev (jaz vsaj zadnjo uro, od osmih do devetih; program se sicer začne ob šestih), vendar pa je program dosti vplivnejši, kot bi se lahko zdelo. Gre za triurno mešanico intervjujev, reportaž, poslovnih informacij, pregleda pisanja tiska, kuriozitet in - zelo pogosto - nenavadnega izgovarjanja neangleških imen. Danes ob 8.47 pa je bila, vsaj po mojem, na vrsti najboljša, skoraj sublimna sekvenca v zadnjem času: najprej se je eden od voditeljev, Evan Davis, s Slavojem Žižkom pogovarjal o njegovi novi knjigi In Defense of Lost Causes, ki je izšla konec maja - Davis je “ž” izgovoril več kot zgledno -, takoj za tem pa je bil na vrsti intervju z Lauren Milsom, direktorico podjetja Anything Left-Handed, ki prodaja vse, kar levičarji potrebujemo za nekoliko manj zapleteno življenje (v njihovi trgovini v Sohu sem ves čas kupoval škarje, ki sem jih potem, ne ve kam, vedno nekje založil; trgovina je zdaj na žalost zaprta, vendar pa je zdaj, tako kot je itak vse, na internetu). Razlog za slednjega je bilo dejstvo, da sta - pač še enkrat - oba ameriška predsedniška kandidata levičarja, Milsomova pa je lahko opozorila, da je bilo leta 1992 še boljše, ker so bili levičarji kar vsi trije kandidati. In ne, ne smemo pozabiti, da beseda sinister - torej zlovešč, grozljiv, kot ponuja Veliki angleško slovenski slovar - izhaja iz italijanske sinistra. Hecno, ampak pri Obami sem najprej opazil prav to, da je levičar. Tako kot pri igralcih tudi. Verjetno pa je res, da smo levičarji edini, ki to opazimo; desničarjem je za to, precej predvidljivo, popolnoma vseeno, tako kot vsaki večini. Tudi Žižek je bil zelo zabaven. Na koncu je med drugim povedal, da se mu zdi nogomet čisto brezvezen, še bolj brezvezno pa se mu zdi smučanje: “Kakšen smisel ima to, da greš na hrib in se potem spustiš dol - namesto da bi ostal spodaj in bral dobro knjigo?” Ta dva intervjuja sta me spravila v zelo dobro voljo; danes torej nič odi ampak samo amo. (Kljub temu, da sem na radiju delal petnajst let, mi takšna sekvenca, torej vrstni red, nikoli ni uspela. Nekaj podobnih ja, vendar pa takšna nikoli. In ja, malo sem jim pa že nevoščljiv.)






24.06.2008 ob 13:33
Absolutno res je tole. Levičarji takoj opazimo druge levičarje, desničarji pa ničesar. Ravno prejšnji teden sem doživela, da je oseba, ki me pozna kakih 10 let, presenečeno ugotovila, da sem pravzaprav, oh joj, levičarka… Upam, da šok ni bil prehud…
Drugače pa jaz škarje obvladam (tudi tiste diskriminatorne), me pa popade histerija ob raznih zajemalkah, džezvah, vrčih in podobni šari s tistim ‘tulcem’ (kako vendar to imenujemo?), primernim izključno za desno roko.
24.06.2008 ob 16:16
Vsi moji - brat, mama in oče - so levičarji, jaz pa sem desničar, pa zaradi tega ne delajo nobenega cirkusa. Mogoče zato, ker niso nič bolj uspešni niso: jaz sem uspešnejši od njih.
24.06.2008 ob 21:16
no, pa seveda B. Clinton je bil tudi levičar, če si že omenil ameriške predsednike. sem pa od nekdaj občutljiva na angleško besedo w-right, ki nas levoroke kar tako a priori diskriminira za zlovešče in grozljive. pa mogoče zato pride kar prav tisto sladko maščevanje, ko z nožem v »nepredvidljivi« levici strašimo prisotne desničarje. moja mati, recimo, se še dandanašnji ni sprijaznila z dejstvom, da obstaja večja možnost poškodb, če bom rezala z nožem v desni roki. hehe
24.06.2008 ob 21:45
Jaz pa tenis igram z desno roko, v šahu sem pa čisti levičar!
25.06.2008 ob 01:58
Mon dieu, kaksen naglas je pa tole. Vsakodnevno slisim vsaj deset Slovencev govoriti anglesko, ampak kaj podobno cudnega pa redno slisim… Zakaj, Tadej, poleg te koncne pripombe o smucanju, te je se spravil v dobro voljo? Meni se na zalost zdi, da je tipson popolnoma overrated. Cas ga bo povozil. Pa sem levicarka.
It’s been lovely talking to you. That says it all. Dejansko ga nihv+ce ne jemlje pretirano resno. Se ti ne zdi?
25.06.2008 ob 02:00
RedKo, zelo redKo. Mea culpa, ura je ze pozna…
25.06.2008 ob 06:56
tudi jaz sem levičarka. Nekoč, ko je to bilo še nezaželeno, sem se matrala vsaj pri jedi z desno. Danes - mi na misel ne pride. je pa hecno, ko grabim seno recimo v obratni smeri kot ostali. Ki me nekaj časa kritično prenašajo, potem pa mi ukažejo, naj se umaknem, ker grabljicam delam sramoto
:-)
Kar jih z veseljem ubogam, kakopak.
V bistvu je bilo levičarstvo nekakšna prednost zlasti v starih dobrih časih, ko sem hodila h karateju….
Hehehe, da Žižek ne ljubi športa, se vidi že s prostim očesom. Kepa snega, ki se vali z brega, je vsakič malo obilnejša
:-)
25.06.2008 ob 15:12
Jaz pa vse življenjske ovire premagujem z levo roko!
25.06.2008 ob 20:56
To je navadna levičarska propaganda!!!
25.06.2008 ob 23:46
Ti bodi za svoje, mi bomo pa za svoje, če ti tako dogaja deliti ljudi.
26.06.2008 ob 00:21
Absolutno, kinki, zelo točno - samo da tega nisem hotel povedati na glas, ker bi se desničarji zopet norčevali iz tega, kako držim pisalo. “A zato, da za seboj ne mažeš… HAHAHAHA….” Ali je to res edino, kar mi lahko povejo? :) Anubis: popolnoma razumem. Jaz tudi, samo da je malo težje :)) Mica: tisto o kepi bom prešprical, tistega, zakaj bi z grabljami delala sramoto, pa res ne razumem. Karate? Pa boks tudi (preverjeno) in tenis, ja; kot običajno so športi, pri katerem je levičarstvo zelo koristno, v manjšini, vendar pa je tako tudi bolje: večina je že sama posebi samozadovoljna, okorna in toga. Tako :) U.: “Špilberg” je precej svetoven, imaš prav. Mogoče je šlo zato, da je bil intervju precej kratek in da je nekaj poant izviselo v zraku, potem pa sem si lahko predstavljal svoje. Je pa res, da je veliko njegovih kratkih esejev - recimo za London Review of Books - podobnih: zanimiva, šokantna ekspozicija, poanta ali “morala” pa nekako pripopana, kot kakšna naknadna misel. V dobro voljo pa me je spravilo tudi to, da vedno kar sam sebi skače v besedo, si nasprotuje in se prepira s samim seboj :)) Iz časa pa, po mojem, vsi poskušamo iztisniti čimveč :) Kofi: beseda “izdajalec” je mogoče pretežka in prepolna čudnih konotacij, ampak VSEENO :))) bitter l.: ŠKARJE! Škarje najbolj bolijo. In nalivna peresa. Je pa res, da sta bila moja starša tako navdušena nad tem, da sem že po prvi ropotulji udarjal z levo roko, da sta mi tudi potem vedno znova dajala potuho; tako je bilo že moje prvo nalivno pero - rumen in črni pelikan - prirejen za levičarje, s tistim posebnim žlebičkom za kazalec. Kljub temu je bila “oblika” zmeraj samo 3 ali 2, kaj več pa ne. “Vsebina” je bila boljša :) Desničar: kako lepo. Čestitke :) Tria: deset let, heh? In ja, res upam, da ni bil šok prehud. Hiperventilacija je huda reč :)) Za škarje sem že napisal, me pa še posebej frustirajo tiste polzaprte zajemalke za testenine, s katerimi sem vedno tako dolgo lovil špagete, da so bili čisto razkuhani. Ja :)
26.06.2008 ob 06:10
Tadej, seveda je tisto, o grabljah, težko razumeti. Pridi, pa ti jih bo sosed Nace enkrat dal v levičarske roke in boš grabil med samimi desničarji.
Jaz bom pa gledala
:-)
:-)
26.06.2008 ob 07:36
… potem te o oceni za “obliko” pri tehnični pisavi v 5. ali 6. razredu ne bom niti spraševala, haha
26.06.2008 ob 10:03
Ojoj, bitter l., sem čisto pozabil. Verjetno nalašč, ker je bilo preveč depresivno. Meni je bila “oblika” sicer čisto v redu, je pa res, da sem bil pri tem precej osamljen :)) Hvala :) Mica: nekako računam, da bi prišel na začetku septembra. A ni enkrat takrat otava? ;)
26.06.2008 ob 10:20
ojej…takrat je že “nuka”.
ampak…vseeno pridi. Te bomo že ponucali.
:-)
28.06.2008 ob 11:56
tria & ostali:
Ne vem, od kje ti leva/desna izvedba džezv, zajemalk in podobnega. Omenjati grablje v tem oziru je tudi bzvz, normalne škarje pa tudi niso prirejene za desničarje. Me pa zanima, če obstaja kosa za levičarje, čeprav je jaz ne rabim.
28.06.2008 ob 12:05
tadej, površen si, kar je seveda za spodnji srednji razred novinarjev normalno: ne ločiš med grabljami in grabljícami.
28.06.2008 ob 14:09
Nick, da nisi ti pravzaprav Bitter; bitter l. je prav Sweet.
28.06.2008 ob 15:43
pray,
zakaj pa jaz ne bi bil kar jaz?
tadej,
zakaj si si pa naredil blog, če mi ne odgovarjaš preko njega?
28.06.2008 ob 18:13
Verjetno zaradi tega, nick, ker sem bil na poti ven in nisem imel čas za prijavljanje na blogos. Zato sem ti na hitro odgovoril na tvoj elektronski naslov (vendar ne vem, ali si emajl dobil ali ne). Gre namreč za naslednje: če bi prebral moj odgovor mici, bi ti moralo postati jasno, da ločim med grabljami in grabljícami. Ali pa del stavka, ki gre “tistega, zakaj bi z grabljami delala sramoto, pa res ne razumem”, pomeni kaj drugega? In samo še tole: ja, tudi navadne škarje so običajno prilagojene desničarjem, najhujše pa so krojaške, ki niso samo neprijetne, ampak tudi boleče. Poskusi kdaj.
28.06.2008 ob 19:06
A na tisto o “spodnjem srednjem razredu novinarjev” pa nicku ne boš odgovoril?
28.06.2008 ob 20:18
Tadej,
ja, sem dobil mail.
OK, dopuščam možnost, da ločuješ med grabljami, grábljicami in grabljícami.
Škarje - če NISO prilagojene desničarjem, so pač simetrične in enako pripravne/nerodne za leve in desne. Kot kladivo ali kuli.
1.07.2008 ob 09:08
Sama sem desničarka, a levičarje takoj opazim in so mi tako zelo simpatični. Ne vem, zakaj, ne vem, kako… prav privlačijo me.
In zato sem prav vesela, ker je sin levičar in nisem dovolila raznim nonicam in tetkam, da bi ga zaradi tega sekirale. Pa so poskušale, jebelacesta njihova!!! A se nisva dala.
Z Žižkom pa se strinjam vsaj glede tega, kako je lepše ostati spodaj brat knjigo.
1.07.2008 ob 10:59
kako neizmerno bo šele tvoje veselje, če bo v puberteti tvoj sin ugotovil, da je homoseksualno orientiran … .. .
1.07.2008 ob 11:10
Nick, če imaš otroke in če jih imaš res rad, boš vedel, da me ne bi motilo.
2.07.2008 ob 08:59
Nick - in kakšno zvezo ima homoseksualnost s to objavo in komentarji? Ali misliš, da bo Akvarijin sin homoseksualno orientiran, ker je levičar? Prav razumljivo se mi zdi, da ti Tadej sploh ni odgoril na tvoje smetenje.
2.07.2008 ob 10:02
jah, tako smo pač veseli vsake drugačnosti, da kar gate trga :))))))))) sicer pa se s tadejem lahko tudi sama pomeniva brez tvojega smetenja
akvarij (ok, kako butast nick), naj te ne skrbi za moje otroke in ljubezen do njih. samo toliko, da te ne bi skrbelo, no.
3.07.2008 ob 09:43
haha, tadej, vidim, da imaš samooklicanega arbitra elegantiaruma na blogu! Sijajno.
Kljuib temu, da sem desničar takoj poštudiram levičarje. take in take. S tem da sem jaz le tak desničar, tak pa ne ;)
Žižek je fantatičen. Edini svetovno znani slovenski humanist. Sploh na Nizozemskem zelo priljubljen, če sodim po knjižnih policah v knjigarnah…
pa še to: obožujem BBC. Resda gledam samo tv, a to je pojem dobre nacionalne televizije.
3.07.2008 ob 12:43
Pa še nekaj me zanima: kaj pa recimo Guy Berryman, basist v Coldplay, ki je levičar, vendar pa bas vseeno igra kot desničar? A je potem izdajalec? Saj se mi zdi, da kar vem, kakšen bo odgovor, ker se iz enega tvojega članka spominjam, da jih itak ne maraš, ampak me vseeno zanima.
4.07.2008 ob 11:32
Hahaha, Boštjan, ja izdajalec je :) In ne, Coldplay mi res ne ležijo. Moja prijateljica Manny je prepričana, da so stvari dosti hujše in da sta zakonca Martin-Paltrow itak “izscedek zla” (res, njene besede, ne moje, še posebej zato, ker za to nima kakšnih posebej zanesljivih argumentov). Ampak kaj pa čmo :) Ambala: ja, Žižek se je zelo prijel. Levičarje nas je pa itak lahko pogruntat. Včeraj sem šel gledat Shawovo Majorko Barbaro v NT; lady Britomart Undershaft je igrala Clare Higgins, čisto na začetku pa sedi za mizo in podpisuje neke dokumente. In ja, z levico. Saj ne, da bi blazno vplivalo na produkcijo - ki je zelo v redu - ampak vseeno :)